Saeco HD8839/11 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8839/11 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Annemarie68 14-07-2013
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Na mijn eerste review van 2 jaar geleden nu een update: door onze eigen fout; een goed-bedoelende bezoeker gooide bonen in het vak voor gemalen koffie, ging het apparaat stuk. Het was nog net binnen de garantietermijn. Apparaat is kosteloos opgehaald, gerepareerd en terug gebracht binnen een week. Service! Met het opschuimen van de melk hebben we af en toe wat problemen. Extra goed schoonmaken en een beetje rommelen met de afstand tussen melkbakje en aansluiting zodat er voldoende, maar ook weer niet teveel lucht bij kan komen helpt dan steeds weer!

AkrepMetin 13-07-2013
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Heb dit apparaat al anderhalf jaar in bezit. Apparaat ziet er mooi en strak uit, maar daar is ook alles mee gezegd.
Het apparaat staat meer bij de reparateur dan bij mij thuis. Inmiddels al 4 keer defect geraakt en telkens als dat ding weggaat ben ik het ding zo'n 5 a 6 weken kwijt.
Koffie wat ik eruit krijg is lauw en ook de cappucino is lauw tegen koud aan.
NOOIT meer een philips apparaat en zeker dit ding niet !!!
NIET KOPEN dus.

Cypro39 08-06-2012

Weer een update
Uiteraard na de service Philips even gebeld om wat uitleg te vragen over de "reparatie" klanten service Philips doet dus echt NIETS voor hun klanten.
Na de reparatie krijg je een enquete per mail, ik netjes ingevuld, daarin vragen ze of iemand aan de hand van de antwoorden iemand van Philips contact met je op mag nemen, JA hoor dat mag!!!
Uiteraard zit ik nu nog te wachten, na een slechte enquete neemt Philips echt geen contact met je op.
Laten we hopen dat het apparaat het deze keer langer volhoud dan 2 weken , of dat ik zelf weer geen gebruikers fouten maak zoals Philips het noemt.

Cypro39 01-06-2012
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Mooi design apparaat, prestaties zijn helaas een stuk minder.
Via de ING rente punten gekocht, na 6 weken werkte de melkopschuim functie niet goed meer, gebeld met Philips apparaat opgehaald, nu 2 weken terug en ja hoor wederom hetzelfde probleem. Vandaag maar weer gebeld met klantenservice Philips ( daar krijg je het gevoel niet echt serieus genomen te worden ) machine wordt maandag weer opgehaald, is inmiddels langer ter reparatie dan dat we er plezier van gehad hebben.
We hebben ontzettende spijt van deze machine.
Afwachten hoelang de machine weg is voor reparatie.
Ik heb inmiddels wel het gevoel van een miskoop en kan niemand deze machine aanraden.
Wordt vervolgt.......

Cypro39 07-06-2012

Update:
Machine net terug van reparatie, alles is goed machine werkt naar behoren is een gebruikers fout.
Als ik zo alle reviews lees zijn er wel veel mensen die het fout doen bij deze machine, volgende keer zullen de kosten berekend worden.
Dit is voor mij echt de druppel, NOOIT NOOIT meer iets van Philips in mijn huis.
Ik ben hier ook nog niet klaar mee, Philips levert een wan product en de gebruikers maken de fouten .........
Ik zal straks maar weer eens contact opnemen met klanten service.
Wordt weer vervolgt..........

Raymon nieuwlaat 20-01-2012
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Het is een goed vormgegeven en makkelijk te bedienen apparaat.
Geeft erg goede espresso en redelijk tot goede cappuccino .
Apparaat ging na 5 maanden kapotmaken,is opgehaald en 2 weken later gerepareerd retour gekomen en werkt weer prima,hopelijk was dit een incident vandaar een 5 voor duurzaamheid.

darkroasted 27-12-2011
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Na lang gebruik gemaakt te hebben van een senseo apparaat besloten om een espresso-apparaat te kopen. Veel rondgekeken op internet en bij de Philips 8839 terecht gekomen mede door de aanwezigheid van een melkreservoir. Lekker makkelijk cappuchino maken met een druk op de knop. De eerste week was de schuimlaag best wel goed maar na die eerste week werd de schuimlaag steeds minder. Schoonmaken hielp ook niet echt. Op dit moment koffie met lauwe melk en een zielig schuimlaagje van niet meer dan 1 centimeter.
Koffie zelf smaakt erg lekker daar is niets mis mee. Balen nu toch wel een beetje, hebben we een duur apparaat gekocht, is het niet mogelijk om een goede cappuchino te maken. Van een duur apparaat als deze mag je toch zeker wel verwachten dat hij ten alle tijden een goede cappuchino klaarmaakt.

grietje54 02-01-2012

Ik heb hetzelfde apparaat aangeschaft. Heb hem oudejaarsdag gekregen. Ik zit ookmet lauwe melk? Ik denk er over om het apparaat terug te sturen? Is dat voor jou ook een optie?

mevita 04-01-2012

heb hem na de kerst gekregen en precies hetzelfde probleem, na een week schuimt hij geen melk meer op,koffie inderdaad lekker heb er douwe egberts mokka bonen inzitten

Sinnia 26-10-2011
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Ook hier niks dan ellende. Apparaat gekocht eind augustus, 2 weken plezier ervan gehad. Toen begon de ellende. Servicecentrum gebeld, machine opgehaald. Ruim een week later terugebracht. Deze keer 5 dagen plezier gehad, hetzelfde probleem deed zich voor. Geen cappuccino meer te zetten. Lauwe onopgeschuimde melk. En weer gebeld met het servicecentrum. En weer moet het apparaat terug. Nu, 2 maanden na aankoop zit ik te wachten omdat het apparaat voor de 3e keer terugmoet. De service van het servicecentrumvan Philips is ook slecht, zij komen hun afspraken niet na waardoor je nogal wat vrije dagen kwijt bent.

Officiele reactie van Philips Nederland 17-11-2011

Wij hebben uw review gelezen! Wat ontzettend vervelend dat u zoveel hinder ondervindt van uw Saeco apparaat. Wij willen graag met u in contact komen om zo, in samenspraak met u, tot een passende oplossing voor uw klacht te kunnen komen.

Daarom willen wij u via deze weg verzoeken om telefonisch contact met de Philips klantenservice op te nemen. Wij zijn te bereiken op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076. Er is ook al een dossiernummer voor u aangemaakt, deze dient u bij de hand te houden als u contact opneemt. Uw dossiernummer is: 50-894191408

Wij hopen u snel te woord te mogen staan!

Philips Webcare

Sinnia 13-06-2012

Inmiddels is het juni en sinds mijn laatste review in oktober is het apparaat weer terug. De vijfde keer inmiddels. Dit kost Philips kapitalen, apparaat moet telkens opgehaald worden, gaat naar Servilux in België en het kost mij een hoop frustratie en steeds vrije dagen om thuis te zijn voor het ophalen en terugbrengen. De transportservice werkt goed overigens. Dat dan wel weer. En weer heb ik gevraagd om een nieuw apparaat of mijn geld terug. Ik ben dus erg benieuwd wat ik deze keer terugkrijg. Maar ik moet zeggen...... lekkerdere cappuccino krijg je nergens :)

Els911 05-11-2011

Niet te geloven het zelfde probleem, alleen moet ik het apparaat zelf terug brengen, want hij is net kapot gegaan na 14 dagen na aankoop, dus terug naar bcc, maar mevrouw U hoeft het apparaat helemaal niet zelf te brengen, dat komen ze ophalen!
Diegene die ik sprak zei alleen binnen 14 dagen, als het apparaat het begeeft, ja net 3 dagen erover, ja pech voor U mevrouw. Nee hoor verkoper bij bcc, ja daar sta je dan met je niet goed werkende koffie machine.
Ja, laat hem nu toch maar hier, nu ben ik er toch!
Dus ben benieuwd, hoe goed de service is bij Philips of bcc, moet hem zelf wel weer op komen halen.
Op zich was ik verder tevreden over de koffiemachine, alleen de melk opschuimer, werkt niet goed, de ene keer wel de ander keer weer slappe lauwe melk zonder schuim.
Hopelijk heb ik hem snel terug!

Cypro39 01-06-2012

Hier het zelfde verhaal.
Hier ook allemaal drama met deze machine.
Aantal weken in huis, melkopschuim functie werkt niet naar behoren. Nu net weer 2 weken terug en weer hetzelfde probleem. Hij is al meer ter reparatie geweest dan ik er plezier van heb.
Mensen koop deze machine niet, alleen maar ergernis.
De klantenservice van Philips neemt het ook niet echt serieus. Ik zal eens wat leuke foto's maken van het schuim wat de cappucino krijgt ( bar en boos , als je het zo op een terras krijgt ren je hard weg )

Sinnia 13-06-2012

Ik zie trouwens dat het apparaat nu (nog maar) 499 euro kost. Toen ik het aanschafte in augustus heb ik er bijna het dubbele voor betaald!!!

Berry01 30-09-2011
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Het apparaat gekocht in mei 2011 via de rentepunten van ING (met een fors bedrag bij te betalen!). Is inmiddels 3x ter reparatie aangeboden, 2x e-care en de laatste keer bij servilux. Probleem is dat de "lekbak plaatsen" indicator op de meest vreemde momenten gaat branden. Opnieuw plaatsen van de lekbak werkt meestal niet direct en soms helemaal niet. Philips wil het apparaat nu voor de 4e keer ophalen en weigert het apparaat om te ruilen of nog beter geld terug te geven. Ik ga nu maar proberen op een andere manier mijn recht te halen
Naast de problemen met de lekbak is de koffie niet warm genoeg (staat op max ingesteld) en ook de opgeschuimde melk is lauw. Smaak is verder wel goed maar dit weegt niet op tegen alle ergenissen
Nog nooit zoiets meegemaakt en zeker niet bij Philips!

koffieruud23 29-08-2011
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Waardeloos apparaat en waardeloze Philips service!
Al vanaf de eerste dag (gekocht in mei 2011) komt er geen goede capuccino uit het apparaat. Lauwe melk en geen schuim. Door Philips "service" van kastje naar de muur gestuurd; "probeer nog eens door te spoelen". Vervolgens apparaat WEKEN weg voor reparatie bij E-care. Bij terugkomst GEEN verschil, duidelijk NIET getest na reparatie. Dus nieuwe reparatie bij Servilux, die zouden het ZEKER oplossen... Niet dus, na 3 weken precies hetzelfde, lauwe melk en geen schuim.
Weer eindeloos bellen met Philips Service...
Philips service wil NOGMAALS repareren, MAAR IK WIL MIJN GELD TERUG!!!!!!!
ADVIES aan allen: KOOP GEEN PHILIPS!

Cypro39 03-06-2012

Je denkt een goed apparaat te kopen ( wij ook ) , helaas laat Philips het afweten.

RD58 21-08-2011
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

En hier weer een update van the never ending story. Er bleek in het melkbakje een melk restje te zitten welke de stoom toevoer blokkeerde, apparaat kwam retour met een rekening van € 98,00 daar er niets over in de handleiding staat van dit probleem heb ik de rekening geweigerd, valt nog steeds in de garantie ( nog 1 1/2jaar). De volgende dag toch het apparaat gekregen (wel zonder kosten hoor) dus nu totaal 5 dagen thuis geweest om op de servicedienst te wachten. Maar alles zou het moeten doen. Philips had ondertussen gemaild met de vraag of ik contact op wilde nemen onder een bepaald nummer heb ik gedaan echter wist met daar van niets en vroeg wat het probleem was?? Afgesproken dat ik zou terug bellen met de mededeling of het apparaat nu naar behoren functioneerde, dit ga ik morgen doen. En je raadt het al weer problemen. Koffie is goed, er zou een tekening worden meegestuurd met wat het defect veroorzaakte, monteur belde en legde duidelijk uit dat er een gaatje in de melktoevoer van het meldbakje dichtzat en dat deze geregeld doorgeprikt moet worden. ( Komt niet voor in de handleiding) en tekening was niet bijgevoegd waardoor nog steeds onduidelijkheid over het probleem maar ja. Het laatste probleem is dat er vocht in de display komt ( hier is hij (*&% nog voor weggeweest naar de reparatie afdeling en zou gerepareerd zijn ( niet dus) sterker nog inmiddels geeft de display nu dubbel beeld ( dit probleem kwam bij meer gebruikers voor) dus al met al nog steeds geen, naar behoren werkend apparaat in huis, Ben wel inmiddels door mijn vrije dagen heen met dank aan de firma philips die maar blijft repareren zonder het gewenste resultaat, maar blijft weigeren geld retour te geven... Wordt vervolgd.

RD58 07-08-2011
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Ik zou, zoals beloofd, e.e.a nog updaten met mijn ervaringen. Wel de syntia is retour gekomen met daarbij aangegeven dat er geen probleem is geconstateerd (door E-care), apparatuur aangeschaft om de temperatuur te meten, de cappuccino is 44 graden en de melk 36 graden. Philips gebeld deze was het met mij eens en het apparaat wordt weer opgehaald ( 3e keer) dus drie halve dagen vrije tijd naar de maan (gemiddeld inkomsten derving + € 280,--) Dus e-care (service dienst welke handelt in opdracht van philips) geeft aan is goed, philips zegt van niet maar ik zit met de problemen als consument en na bijna een half jaar en probleem op probleem geen adequate oplossing. Geen geld terug dus nog steeds een waardeloos apparaat met een nog waardelozere aftersales ..

Marielle7500 02-08-2011

---------- update review 02-08-2011 ----------
Nog nooit ging een apparaat zo snel defect! Bar slechte service van Philips. Asociaal behandeld! Reparaties hebben geen zin want het ligt aan het apparaat maar geld terug ho maar!

---------- oude review 14-06-2011 ----------
Apparaat nog maar twee weken in bezit. Alles volgens gebruiksaanwijzing gedaan. Koffie is slap (ik gebruik al jaren zeer goede Peeze bonen waarvan ik inmiddels dus al bijna een zak a 18 euro heb verspild met pogingen goede koffie te krijgen. Bovendien komt er geen melkschuim uit. Nu gaat ook het display kuren vertonen. Ik ben bang dat het apparaat terug naar de fabriek moet. Gebeld met Philips. Eerst asociaal behandeld (hier volgt klacht over). Er werd gezegd dat ik alleen maar magere melk mag gebruiken!Geen discussie over mogelijk en er werd opgehangen! Tweede keer wel vriendelijke medewerkster aan de lijn. Ik wordt vanmiddag terug gebeld. Wordt vervolgd...

Anne-marie33 26-07-2011
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Gekozen voor deze omdat de prijs en een goed merk ons wel beviel.
Vanaf dag 1 kon er geen snelfiltermaling in, liep er zo onder uit. Hier konden we mee leven, het ging om de bonen koffie. Later gelezen dat dit hersteld zou kunnen worden als je het hele apparaat opstuurde naar Philips. ( fout in de zetgroep )
Nu 6 weken verder de eerste kuren, display geeft 2 beelden weer, hij hangt midden tussen 2 keuzes, apparaat maakt steeds meer geluid, opschuimen werkt niet ook al maak je het deeltje 10 keer schoon, bij alle soorten melk loopt het er zo uit. Hij begint ook steeds vreemder geluiden te maken, harde klikken, en een knarsend geluid die er eerst niet was.
Tijd om de service van philips maar eens uit te testen.
( wordt vervolgd )

RD58 29-06-2011

---------- update review, 29-06-2011 ----------
Ik heb eerder een review geschreven en daarin gezet dat ik mijn hart vasthield. E.e.a. blijkt nu uit te komen Na 14 bakkeb goede cappucino heeft hij het begeven en komt er nu ( zeer lauwe melk zonder druk) in het kopje (zeg maar koffie met normale melk). Gebeld met philips, deze kunnen het alleen ter reparatie innemen. Let we de eerste die kapot ging hadden we 2 weken en deze een week. Dus service philips ver te zoeken. Dus laat je niet misleiden door de buitenkant.

---------- 1e review, 25-06-2011 ----------
De eerste die wij hebben ontvangen daar liep de (ongebruikte, gemalen koffiepoeder ) er aan de zij uit. is terug gegaan naar philips klacht gegrond. ( wel 4 weken weggeweest) vervolgens een nieuwe ontvangen, deze maakt al rare snerpende geluiden en de display vertoond sporen van vocht na gebruik. Smaak is goed (eerlijk is eerlijk)en geod instelbaar. Vraag mij wel af hoelang deze het gaat volhouden en houd mijn hart vast.

Annemarie68 11-05-2011
Geschreven voor: Saeco HD8839/11 rvs

Wij hebben de HD8839 gekocht, maar het enige verschil zit em in de kleur volgens mij. En aangezien dat type niet op kieskeurig staat bij deze mijn review hier. Ook omdat ik zelf erg weinig reviews kon vinden van dit soort apparaten. Wij hebben em overigens aangeschaft bij ING met rentepunten voor 425 euro inclusief verzendkosten. Hadden em binnen een paar dagen in huis.
Het is een makkelijk te bedienen apparaat dat heerlijk koffie zet. Als je je in de gebruiksaanwijzing verdiept kun je de koffie precies zo instellen als je het hebben wilt; sterkte, hoeveelheid en hoeveelheid melk. Zet heel makkelijk cappuccino, espresso, warme melk en heet water. Wij zijn er erg blij mee!

Annemarie68 01-11-2013

TIP: koop dit apparaat niet! Er zijn betere en goedkopere apparaten te krijgen.
En als je deze hebt en em weg wilt doen, omdat hij kapot is: zet em op marktplaats; er zijn mensen die het apparaat graag voor nog een paar tientjes van je overnemen vanwege de onderdelen; hou je er tenminste nog iets aan over....

Annemarie68 01-02-2012

grietje54; misschien helpt bovenstaande...anders zou ik het niet weten. Ik heb altijd warme melk uit het apparaat gehad, misschien is er toch iets defect bij de jouwe.

Annemarie68 01-02-2012

Wij hebben em inmiddels bijna 3/4 jaar en het geluk (?) dat ie het nog steeds prima doet!
Als de melk niet goed meer doorloopt/opschuimt dan zet ik de onderdelen (plastic slangetje, plastic dingetje waar de melk door moet en soms ook het plastic dingetje dat aan het koffiezetapparaat zelf zit en eraf te halen is en in 2 delen kan)in heet water met of zonder afwasmiddel. Goed afspoelen. Terug op het apparaat en even met water net doen alsof je (een paar keer)warme melk maakt. Daarna doet ie het weer als een zonnetje ;-) Ik gebruik wel altijd de "clean" mogelijkheid als ik een paar bakjes koffie met melk heb gezet of warme melk heb gemaakt. Als je melk in de melkbak wil bewaren moet je de melkbak wel snel in de koelkast zetten na gebruik anders is het snel zuur en minder goed te gebruiken.

Annemarie68 02-06-2012

TIP!!!
Na een jaar gebruiken zijn wij inmiddels achter het volgende: ik maakte de melkbak soms super uitgebreid schoon....schoonmaken, alles door laten lopen met water....en dan nog deed de schuimfunctie het soms niet direct optimaal. Nu blijkt dat de melkkan echt goed lucht op moet kunnen zuigen. Dus IPV de melkkan extra stevig aanduwen in de aansluiting moet je deze juist een stuk TERUGTREKKEN zodat er lucht tussen kan komen. Sinds we dit weten schuimt het apparaat altijd goed op en is de koffie en de melk altijd goed warm!

Annemarie68 14-09-2013

was ik tot nu toe positief....helaas nu niet meer. Het apparaat heeft nu definitief de geest gegeven en dat vind ik na ruim 2 jaar toch wel erg snel voor zo'n duur apparaat. Heb niet zoveel vertrouwen in een reparatie, dus maar op zoek naar een nieuwe. En toch maar eens een ander merk proberen, de duurzaamheid van dit merk valt toch tegen!

grietje54 02-01-2012

Annemarie,
Ik heb dit zelfde apparaat aangeschaft via BCC. Ik krijg echter de melk niet warm. Heb jij een oplossing?